En

UNV Regional Websites

UNV works in 150 countries and territories, deploying UN Volunteers to advance sustainable development at grassroots level. Explore our work in the different regions of the world.

view
East and Southern Africa
East and Southern Africa
view
West and Central Africa
West and Central Africa
view
Arab States
Arab States
view
Europe and the CIS
Europe and the CIS
view
Latin America
Latin America and the Caribbean
view
Asia and the Pacific
Asia and the Pacific
Title
Deadline
Category Host entity Country
Chargé des évaluations 13 May 2021 Int. Specialist UNICEF Burundi
Open

Chargé des évaluations

International Specialist
UNICEF
Burundi
Bujumbura (BDI)
French,English
15 June 2021
8 months
13 May 2021

Minimum age: 25 years old. Nationals of the country of assignment are not eligible, except the assignments in Headquarters duty stations.

Sous la supervision directe de la cheffe de la planification, du suivi et de l'évaluation et sous la direction de la spécialiste de l'évaluation du bureau régional, le/la Volontaire des Nations Unies effectuera les tâches suivantes :

1. Renforcer les capacités nationales de suivi et d'évaluation et développer des partenariats pour promouvoir les évaluations

  • Finaliser le diagnostic sur les capacités nationales en suivi et évaluation en collaboration avec le bureau régional et le partenaire de mise en œuvre (Centre for Learning on Evaluation and Results - CLEAR).

D'ici juin, le diagnostic devrait être terminé, et l'accent sera mis sur la garantie que les recommandations alimentent la planification, le suivi et l'évaluation du gouvernement, ainsi que les processus internes de l'UNICEF et des Nations Unies. La dissémination et le travail de plaidoyer concernant ce diagnostic seront cruciaux pour optimiser ce diagnostic.

Il s'agira de soutenir les partenariats établis par le bureau avec les principales parties prenantes telles que le gouvernement, le parlement, l'association nationale d'évaluation, la société civile, le monde universitaire, etc.

  • Établir un plan de travail pour le développement des capacités nationales d'évaluation (NECD).
  • Commencer la mise en œuvre de ce plan de travail et entamer des discussions avec le gouvernement, le monde universitaire et le Réseau national des évaluateurs burundais, ce qui peut conduire à de nouveaux partenariats.
  • Soutenir les efforts de coordination avec d'autres agences des Nations Unies et participer aux réunions périodiques du groupe intégré des Nations Unies pour le suivi et l'évaluation (GISE) afin d'identifier les efforts conjoints potentiels en matière d'évaluation ainsi que les évaluations planifiées par les agences des Nations Unies.

2. Assurer la finalisation réussie des évaluations en cours, y compris leur diffusion appropriée et leur utilisation dans les processus de planification.

  • Assurer la diffusion des résultats d'évaluation aux parties prenantes, y compris auprès des enfants et des adolescents, afin d'améliorer la performance du programme et de contribuer à un apprentissage plus large - pour les évaluations suivantes finalisées en 2021 :
  • Évaluation de la réforme de l'éducation fondamentale
  • Évaluation de l'approche de l'assainissement total piloté par la communauté.
  • Suivre la mise en œuvre du plan de réponse des évaluations et guider les spécialistes du programme de l'UNICEF pour assurer la prise en compte des recommandations des évaluations dans les programmes - pour les évaluations suivantes :
  • Évaluation de la campagne Retour à l'école
  • Évaluation de la réforme de l'éducation de base
  • Évaluation de l'approche de l'assainissement total piloté par la communauté.
  • S'assurer que les recommandations des évaluations alimentent les processus de planification de l'UNICEF
  • Soutenir les sections de programme pour s'assurer que les recommandations alimentent la planification sectorielle du gouvernement.

3. S'assurer que les évaluations commencées en 2021 sont menées avec succès

  • Diriger la gestion globale au jour le jour en tant que gestionnaire d'évaluation désigné sur les évaluations en collaboration avec les spécialistes du programme et les partenaires, notamment pour l'évaluation suivante prévue en 2021 :
  • Évaluation du programme de renforcement des systèmes de santé et de vaccination au Burundi.
  • Coordonner l'examen externe des principaux livrables de cette évaluation conformément à la procédure opérationnelle standard du bureau, en mettant en place un groupe de référence pour l'évaluation.
  • Soutenir le bureau régional, selon les besoins, pour le lancement de l'évaluation du programme de pays entre septembre et décembre 2021.

En particulier, travailler avec l'équipe de planification et de suivi pour s'assurer que la documentation du programme, les rapports de suivi et de performance sont prêts en vue de renforcer l'évaluabilité du programme de pays.

4. S'assurer que les recherches et études soutenues par l'UNICEF sont conçues, mises en œuvre, suivies et diffusées conformément aux politiques et procédures établies de l'UNICEF.

  • Suivre régulièrement les progrès et rendre compte à la direction générale de la mise en œuvre du plan intégré de recherche, suivi et évaluation.
  • Consolider les plans d'évaluation et de recherche et télécharger les rapports de recherche achevés dans les systèmes et la documentation requis, y compris la plateforme EISI.
  • Mettre à jour les procédures (SOP) du Bureau Pays sur la gestion des recherches sur la base des conclusions de la revue à mi-parcours du CPD qui sera lancée en mai 2020.

Dans le cadre de la mise à jour des procédures, élaborer une boîte à outils comprenant des modèles standards, des grilles d'assurance qualité et autres outils pour garantir le respect des procédures par les gestionnaires de projets de recherche de tous les secteurs.

  • Contribuer au processus de revue des grands projets de recherche, notamment pour deux études phares prévues en 2021 :
  • Dossier d'investissement sur le développement de la petite enfance.
  • Étude sur les enfants vivant avec un handicap
  • Organiser et faciliter des réunions bimensuelles avec le groupe de travail du bureau sur les recherches, les études et l'évaluation, afin de garantir le partage d'informations entre les membres clés du bureau et de contrôler la bonne intégration des résultats des études, de la recherche et des évaluations dans la mise en œuvre du programme.
  • Contribuer aux rapports annuels, y compris aux sections pertinentes sur les évaluations et recherches
  • Tenir une réunion mensuelle avec le représentant pour l'informer des principaux résultats des évaluations.

Master degree or equivalent

Licence/Master, Diplôme universitaire en sciences sociales, économie, politique publique, statistiques ou en méthodes de recherche est requis.

60 Months

5 années en conduite ou gestion d'évaluations, d'études et recherches

  • French(Mandatory), Level - Fluent
  • English(Mandatory), Level - Fluent
Monitoring and evaluation
No

Accountability, Client Orientation, Commitment and Motivation, Commitment to Continuous Learning, Communication, Ethics and Values, Integrity, Planning and Organizing, Professionalism, Respect for Diversity, Technological Awareness, Working in Teams

* Pas encore enregistré/e dans la banque de candidats VNU ?
Veuillez d’abord enregistrer votre profil sur le site https://vmam.unv.org/candidate/signup.
Important : Une fois votre compte créé, veillez à compléter toutes les sections de votre profil et le soumettre. Puis, connectez-vous à ‘Ma Page’ sur https://vmam.unv.org/candidate/mypage et cliquez sur le lien ‘Recrutement spécial’. Enfin, sélectionnez l’annonce de recrutement spécial à laquelle vous souhaitez postuler.

* Vous avez déjà un profil dans la banque de candidats VNU ?
Veuillez d’abord mettre à jour votre profil sur le site https://vmam.unv.org/candidate/profile. Puis, connectez-vous à ‘Ma Page’ sur https://vmam.unv.org/candidate/mypage et cliquez sur le lien ‘Recrutement spécial’ pour sélectionner l’annonce de recrutement spécial à laquelle vous souhaitez postuler.

Date limite pour postuler : 13-05-2021

Medical Doctor 18 May 2021 Int. Expert UNDIS Madagascar
Open

Medical Doctor

International Expert
UNDIS
Madagascar
Antananarivo (MDG)
French,English
Immediate
12 months with possibility of extension
18 May 2021

Minimum age: 35 years old. Nationals of the country of assignment are not eligible, except the assignments in Headquarters duty stations.

Within the delegated authority and under the supervision of Health Manager or his/her designated mandated representative(s), the UN Volunteer Medical Doctor will:

  1. Clinical Duties:

  • Undertakes day-to-day clinical duties, e.g. walk-in clinic, emergencies, stabilization of critical patients,etc,
  • Overall supervision, management, coordination clinical operations of the Fever Clinic, Isolation ward,etc, during the outbreak/pandemic;
  • Establish the health protocol at the level of dedicated quarantine establishments for UN Staff (Humanitarian Corridor…) in collaboration with the Ministry of Health;Monitor UN personnel placed in quarantine (Humanitarian corridor etc);
  • Clinically monitor suspect cases 19 and sampling;
  • Launch investigation about the context of contamination by SARS-CoV-2 of contaminated staff and dependents in order to identify the main contaminating factors and put in place the appropriate measures;
  • Collaborate closely with the dedicated FUNHECE Polyclinic for the management of confirmed cases: constitution of a pool of specialists, clinical follow-up of positive cases treated at home, hospitalized cases, evaluation of cases for EVASAN;
  • Ensure the epidemiological investigation of confirmed cases, list closely contacts and follow them up;
  • Follow up and tracking of the positive cases and direct contacts;
  • Support the management of positive or suspected COVID-19 cases in line with standard case management protocols;
  • Undertake day-to-day occupational health duties: pre-placement and periodic medical examinations prepare UN staff for travelling providing immunizations, malaria prophylaxis, travel kits, etc; unless otherwise advice by the UN Health Manager;
  • Refers staff to outside specialists as necessary;
  • Follows-up with outside specialists;
  • Provides health education and health promotion programs, with special emphasis to the prophylaxisof the relevant diseases of the outbreak;
  • Organizes/Participates in addressing work environment and occupational health issues.
  1. Medico Administrative Duties: (Depending of the Duty Station, these tasks normally belong to the UN Health Manger):

  • Advises Administration on medical standards for recruitment, sick leave, and medical evacuations/repatriations as per United Nations policies and guidelines;
  • Participates in drafting and implementation of business continuity and crises preparedness plans for the duty station/mission;
  • Manages/Supports day-to-day operations;
  • Deputizes for the UN Health Manager during his/her absence, when applicable.
  1. Supervisory Administration of the Fever Clinic:

  • Supervises laboratory technicians’ nurses and medical administrative staff; ensures availability ofdrugs and medical supplies and proper functioning of medical equipment;
  • Ensures appropriate training programs are implemented in order to maintain and develop the medical capabilities (e.g., health education, dedicated training related to the pertaining outbreak) health education, health promotion and prevention, first aid and CPR);
  • Organize the shift roster to ensure coverage of the fever clinic 24/7.
  1. General:

Performs other related duties as required. Work implies frequent interaction with the following:

  • Staff at large
  • Staff within work unit
  • Staff counsellors
  • Senior management throughout the Organization
  • Security personnel
  • All specialized agencies
  • Military Physicians
  • Physicians and representatives of Laboratories, Pharmaceutical Companies, Medical Associations and Societies
Master degree or equivalent

-University Degree in Medicine or specialized in Work Medicine with experience in the field of heath care for workers

-Minimum requirement is a general practitioner Medical Officer with a degree in Medicine

180 Months

Minimum 15 years of relevant professional experience progressively responsible clinical experience in medical care including emergency and trauma care

  • French(Mandatory), Level - Fluent
  • English(Optional), Level - Working Knowledge
General human medicine (with clinical experience), Specialized human medicine (with clinical experience)

Area of Expertise Requirement:

  • Residency/internship/extensive experience in Emergency Medicine, Trauma care, ICU, Surgery,
  • Anaesthesiology or Internal medicine will be an added advantage.
  • There is a need for recruiting General Practitioners who have continuous medical education and experience (not just formal education).
  • Knowledge in the following continuous medical education and certification is highly desirable as this experience; will ensure that training can be given to staff members as well as experience in stabilization and referral of medical and trauma emergencies:
  1. Advanced Trauma life Support (ATLS);
  2. Basic Cardiac Life support (BCLS;
  3. Advanced Cardiac Life Support (ACLS);
  4. Prehospital Trauma Life Support (PHTLS);
  5. Knowledge in clinical and occupational, tropical/travel medicine and emergency responses;
  6. Aeromedical evacuations;
  7. Ability to provide first aid training to staff members
Yes

Adaptability and Flexibility, Commitment and Motivation, Commitment to Continuous Learning, Communication, Integrity, Planning and Organizing, Professionalism, Respect for Diversity, Working in Teams

* Not yet registered in the UNV Talent Pool?

Please first register your profile at https://vmam.unv.org/candidate/signup. Important: After creating your account, complete all sections

of your profile and submit it. Then go to ‘My Page’ at https://vmam.unv.org/candidate/mypage and click on the ‘Special Calls’ hyperlink.

Lastly, select the special call to which you would like to apply.

* Already registered in the UNV Talent Pool?

Please first update your profile at https://vmam.unv.org/candidate/profile. Then go to ‘My Page’ at

https://vmam.unv.org/candidate/mypage and click on the ‘Special Calls’ hyperlink to select the special call to which you would like to

apply.

Application deadline: 18 May 2021